sâmbătă, 9 aprilie 2011

Cei trei ucenici


Îneleptul avea trei ucenici: Nicodim, Varlaam, Ioan. Odată vorbea cu un alt înţelept, care l-a întrebat:
–Ce crezi despre Nicodim?
–Chiar şi cele mai luminate minţi ar fi uimite de înţelepciunea lui...
–Dar Varlaam, ce virtuţi are?
–Vitejia şi curajul lui întrec pe cele ale eroilor neamului..
–Ce fel de om este Ioan?
–Hărnicia lui poate fi exemplu pentru oricine...
La auzul acestor vorbe, înţeleptul se miră:
–Dacă Nicodim este atât de înţelept, Varlaam atât de viteaz şi Ioan atât de harnic, oare ce mai pot ei învăţa de la tine înţeleptului?
–Nicodim e înţelept, dar leneş, Varlaam este viteaz, dar nechibzuit, Ioan este harnic dar invidios. Nicodim nu ştie că înţelepciunea nu-l face fericit pe leneş, Varlaam nu bănuieşte că fără precauţie, curajul duce la pierzanie, iar lui Ioan, nici prin gând nu-i trece, că hărnicia nu face casă bună cu invidia. Până când vor înţelege acestea, eu voi fi dascălul lor, iar ei, învăţăceii mei.

5 comentarii:

  1. Am constatat (personal) că viața este o lecție continuă. Dacă ești atent la aceste lucruri și dorești să te perfecționezi, în fiecare zi poți acumula câte un pic și nu sunt sigură dacă o viață ajunge ... Diana

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este.Si ar fi de preferat sa constati cat mai devreme cu putinta lucrurile astea.Alina

    RăspundețiȘtergere
  3. Vă doresc din suflet un sfârșit de săptămână cât mai frumos.Vă ofer în dar o melodie superbă - Stone years- Stamatis Stamadakis, versuri Lelia Mossora- ”Atinge-mi sufletul” - absolut superbe.Cu drag, Diana

    http://www.youtube.com/watch?v=qNzTI8inRUI

    Voi reveni mai târziu pentru celelalte comentarii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pardon, Stanudakis ...( Mi-am rupt puțin limba.Îi datorez mielul tradițional ...) Diana

    RăspundețiȘtergere
  5. Omelodie frumoasa careia i se alatura un video-clip - neoficial :d - genial. Multumim, un sfarsit de saptamana superb si tie!

    RăspundețiȘtergere