luni, 8 noiembrie 2010

Guma de mestecat produce grave disfunctii sistemului nervos


Chiar si in acest produs destinat cu precadere copiilor, producatorii au gasit de cuviinta sa introduca in ingrediente, nu mai putin de 7-8 tipuri de substante chimice, multe dintre ele fiind pe lista celor suspecte sau declarate deja ca fiind nocive. Intr-o pastila de guma se pot gasi: E 171, E 320, E 330, E 420, E 421, E 422, E 950, E 951, E 967 si alte asemenea chimicale. Persoanele care mesteca regulat guma si pentru o vreme indelungata se expun urmatoarelor afectiuni: colesterol (E 320), boli ale aparatului bucal (E 330) si cancer (E 950 si E 951).
Asociatia stomatologilor din Statele Unite recomanda guma de mestecat fara zahar, consumata insa cu moderatie. Si aceasta deoarece guma fara zahar contine fenilalanina, un aminoacid care intra in componenta aspartamului (indulcitor artificial). Studiile americanilor au aratat ca, in organism, fenilalanina provoaca tulburari ale echilibrului hormonal, afectand in special copiii si femeile insarcinate. Printre consecintele consumului ridicat de indulcitori se numara incetinirea procesului de crestere in cazul copiilor si tulburari ale sistemului nervos.

Medicii nu recomanda mestecatul gumei pe stomacul gol, deoarece este stimulata secretia de suc gastric care irita mucoasa stomacala. Acest lucru poate contribui la dezvoltarea gastritelor, la acutizarea ulcerului gastric. Pentru a evita aceste pericole, mestecati guma numai dupa ce ati servit masa. Dar nu mai mult de 15-20 de minute, atat timp cat aceasta isi pastreaza gustul. Respectand aceste recomandari, guma ne ajuta sa ne curatam dintii de resturile alimentare, extractul de mentol inlatura mirosul neplacut al gurii, iar sucul gastric va facilita digerarea alimentelor.
Mestecatul prelungit poate provoca modificari ale muschilor faciali si duce la aparitia bruxismului (scrasnitul dintilor in timpul noptii). Studiile au mai aratat ca sorbitolul si xilitolul din gumele de mestecat distrug microorganismele si acizii care afecteaza smaltul dintilor si cauzeaza cariile.

5 comentarii:

  1. pai da,cand ni se recomanda ceva cu atata fervoare ca aceasta guma de mestecat fi sigur ca ceva nu e bine!!norocul meu ca nu le am cu asa ceva!!!ghizela

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu. Ba chiar am o "problema" cu persoanele care nu prea stiu ca guma de mestecat nu poate fi folosita in orice situatie si ca exista si niste norme (saracul cod al bunelor maniere) in acest sens.Alina

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu ma "dau in vant" dupa guma. o inlocuiesc cu vechile mentosane :)

    RăspundețiȘtergere
  4. eu manink gume dar cu masura asa si trebuie ,trebuie rugumata doar 15-20 min.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu toate acestea eu te-as sfatui sa inlocuiesti guma(asa cum am facut si eu :d) cu "vechile" mentosane.

    RăspundețiȘtergere