vineri, 28 ianuarie 2011

Imnul BIRUINTEI


versuri: Radu Gyr

Batuti de crivatul nebun,
Dusi în surghiun
Am sângerat.
Cu carnea rupta în fâsii
Mucenicii
Ne-au inspirat.
Temnite reci: Tismana si Ciuc
Si Dragomirna lumini aduc.
Se strâng si vifore si noroi,
Biruitori
Calcam pe zori.

Din ranile noastre,
Cresc glorii de legionari,
Si-n ceruri albastre
S-aprind ca niste flacari mari.
Din temniti si bezne,
Din ocna-n care-am suferit
Cu aripi la glezne
Se-nalta neamul dezrobit.

Venim cântând din închisori,
Învingatori
Prin aurori.
În lanturi trupul ne-a scrâsnit,
Dar am zidit alt rasarit.
Am patimit prigoane si chin,
Pentru credinta în alt destin,
Iar astazi faurim sub cer
Un veac de fier,
Un veac de fier.

Se zvârcolesc toti cei misei
Sub pasii grei
De legionari.
Dreptatea noastra triumfând
Strafulgerând
Pe umeri tari.
Cu pieptul ars de grindini si de vânt,
Tu Capitane, tradari ai frânt
Si mari destine românesti
Împaratesti,
Tu împlinesti.

6 comentarii:

  1. Am o intrebare legata de cele patru randuri de sus. De unde este citatul "Pentru a lichida popoarele ..."?
    Renastem din resturi aruncate in istorie...- Underman (SDST)- INGERII DEASUPRA ROMANIEI?
    Vali

    RăspundețiȘtergere
  2. Citatul ii apartine lui Milan Hubl, sper ca tin bine minte, ceh.
    Da, partea aceia am "furat-o" din acea melodie ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu s-o ridica el la nivelul lui Eminescu,dar e de apreciat pt. curaj si dragoste fata de tara. Alina

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cred ca exista persoana ce se poate ridica la nivelul lui Eminescu, ma refer in domeniile lui.

    RăspundețiȘtergere
  5. fiecare pe particica lui!!ghizela

    RăspundețiȘtergere