joi, 2 decembrie 2010

Miscarea Legionara: fascisti, nazisti sau doar nationalisti romani?

9 comentarii:

  1. E o dilema? S-or clarifica ele toate candva!ghizela

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda.E interesant sa asculti diverse puncte de vedere.Totusi,eu una am cateva retineri in ceea ce-i priveste.Nu prea-mi vine sa-i ridic in slavi,titand cont ca si ei,ca si altii ,au ucis numerosi oameni sub diverse pretexte.(Stiu ca Aurelian are cu totul alta opinie,pe care i-o respect,fireste,insa asta e parerea mea).Alina

    RăspundețiȘtergere
  3. Minciunile ce au fost cimentate in jurul Legiunii si a Maresalului rezista pana in zilele noastre. Asa cum spune si unul dintre citatele din clipul de mai sus, teama de ceea ce "promova" Garda de Fier, nationalismul si credinta, doua arme de temut, au bagat teama in nelegiuiti. Ea trebuia discreditata, distrusa. Poate ca unii dintre Legionari au facut si fapte rele,poate chiar din dorinta de aface bine, dar nu-i putem baga pe toti in aceeasi oala. Daca eu comit o infractiune nu inseamna ca toata familia-mi este infractoare. Nu vreau sa-ti schimb parerea, pe care ti-o respect, ci sper sa-ti fie schimbata de propria-ti constiinta si inima.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da,am generalizat in afirmatia anterioara.Insa nu sunt genul de om caruia daca i se pune pata pe cineva,i se pune pata pe toata lumea.Nu,sunt si exceptii,e firesc.Sa spunem doar ca i-am luat ca pe un ansamblu.(Uneori ma enerveaza scrisul asa pentru ca da nastere la diverse interpretari)
    P.S.Macar ne respectam opiniile:)).Alina

    RăspundețiȘtergere
  5. Uneori 2 minti nu gandesc la fel, ceea ce este bine, caci am deveni o turma. Asa cum bine ai spus, ne respactam opiniile desi difera.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dap,asa e. Totusi,azi-noapte am avut o "revelatie"(mult spus) ,nu de alta,dar atunci imi fileaza si mie lampa sub influenta elementelor naturii.:)) Cred ca stiu in ce consta diferenta asta dintre ceea ce cred eu si ceea ce crezi tu cu privire la legionari.
    Eh,ceea ce eu vad ca pe o exceptie,tu vezi ca idee majoritara. (Ma refer la ideea de promovare a nationalismului si a credintei crestine). Alina

    RăspundețiȘtergere
  7. Initial, orientarea Miscarii condusa de Capitan a fost foarte buna. Si daca vrei sa simti spiritul Legiunii Arhanghelului Mihail, trebuie sa te gandesti la anii ei de inceput. Aceia au fost anii adevarati, anii de glorie, in care nationalismul s-a manifestat in toata sinceritatea si bunatatea sa.
    In ceea ce priveste politica si pervertirea spiritului initial... ar fi multe de spus, caci Marele Licurici are multe slugi aici pe pamant.
    Daca vreti sa va documentati in directia asta, despre cum sa faci o revolutie, cum sa schimbi orientarea unei miscari sau cum sa prostesti o tara intreaga, ba chiar mai multe tari, va recomand o carte excelenta, foarte bine documentata, scrisa de un om onest si cu credinta sincera in Dumnezeu:
    "Pwans in the Game" de William Guy Carr.
    Fericitul Ghitza

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci, ca sa corectez literele incurcate in graba, cartea se numeste "Pawns in the Game" de William Guy Carr. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  9. Stiu bineca moartea Capitanului a adus si degradarea "drumului" pe care el si-l dorea. Horia Sima a facut multe greseli, chiar si crime, dar le-a facut din dorinta de a aduce biruinta Legionara si redarea maretiei tarii noastre. Drumul spre iad este pavat cu intentii bune; desi a gresit dorinta lui de a face bine este cea mai importanta. In sufletul meu ramene un mare erou, alaturi de Capitan, Mota,Marin, P. Tutea...
    P.S. Merci de recomandare.

    RăspundețiȘtergere