miercuri, 30 martie 2011

Rămas bun


de Valeriu Gafencu

Sângernând de răni adânci,
De zile fără soare,
De răni ascunse şi puroi,
Cu oasele slabe şi moi,
Stau ghemuit în pat şi mâ gândesc
Că în curând am să vă părăsesc,
Prieteni dragi.
Nu plângeţi că mă duc de lângă voi
Şi c-o să fiu zvârlit ca un gunoi
Cu hoţii în acelaşi cimitir,
Căci crezul pentru care m-am jertfit
Cerea o viată grea şi-o moarte de martir.
Luându-L pe Iisus de Împărat,
Năvalnic am intrat pe poarta strâmtă
Luându-mă cu diavolul la trântă
Şi ani de-a rându-ntr-una m-am luptat
Să devin altul,
Un erou,
Om nou.
Şi-am vrut
Neamul să-l mut
De-aici, de jos,
La Domnul Iisus Hristos.
Nu vă-nfricaţi de cei ce-n temniţi vă închid
Şi nici de cei ce trupul v-il ucid.
De Cel ce viaţa-ţi scoate din robie
Şi fericirea-ţi dă în veşnicie,
De El să-ţi fie frică, turmă mică.
Acum, când văd cât sunt de păcătos,
De mic şi de neputincios,
Că am nevoie multă de-ndurare,
De dragoste, de milă, de iertare,
Că numai Dumnezeu le poate toate
Şi lumea din robie El o scoate,
Devin copil supus,
Sunt umilit
Şi-s fericit.
Din cerul tău înalt şi prea ales,
Părinte, când mă vei lua la Tine,
Prietenilor mei de pe pământ
Redă-le, Tu, în alb veşmânt
Un suflet care i-a iubit şi i-a-nţeles.

6 comentarii:

  1. ferice de cei ce parasesc lumea cu simtaminte usoare....ghizela

    RăspundețiȘtergere
  2. Neasemuită poezie și este ținută închisă în cufărul ferecat al istoriei!
    Acest martir al neamului ne-a dăruit tot ce-a avut,viața și lumina sufletului său!
    El este bogat,dăruind totul,noi suntem săraci pentru că nu avem ce dărui,ne pierdem până și speranța!
    Doar tinerii mai au puterea să reaprindă lumina acestui neam atât de lovit! D.

    RăspundețiȘtergere
  3. D.,iti multumim pentru increderea acordata,dar la cum stau lucrurile cred ca vom mai zace mult timp in bezna ,pentru ca fara educatie nu se poate cladi nimic,iar noi am aratat in repetare randuri cat de aducati suntem(de exemplu aseara,la meci,cand trebuia sa se tina momentul de reculegere inchinat victimelor din Japonia).Alina

    RăspundețiȘtergere
  4. Aceasta e cheia EDUCATIA. Ori eu nu mai cred in educatia data de scoala,si nu ma pot baza deloc pe cea primita in familie,ma rog cu exceptii! Sunt si tineri foarte buni dar ma tem ca numarul lor nu e atat de mare incat sa poata aprinde facla palpainda al acestui neam! Exemplu,acest blog,al unui tanar,pe care comenteaza Alina tanara si ea,la care ma adaug si pe mine,in spre inserarea vietii! Unde ne sunt tinerii,cand despre existenya acestui blog au luat cunostinta destui????? Au alte preocupari.....ghizela

    RăspundețiȘtergere
  5. Manipulare 24 de ore din 24 prin orice mijloace...Lupta e teribilă! Tot mai mulți sunt îndoctrinați și atrași în capcană cu ideea ”libertății” totale a spiritului și a eliminării principiilor morale deoarece reprezintă mijloace de constrângere ce îngrădesc spiritul - idee luciferică și new age-istă ... Trebuie să fii foarte puternic ca să reziști și să poți discerne în hățișul acestor atacuri continue ... D

    RăspundețiȘtergere
  6. Si noi suntem bogati pentru ca am primit darul poeziei, dar si al exemplului lui.
    In curand va suna ceasul, trambita ce ne va trezi. Ramene de vazut cati ne vom ridica din "fotolii", dand linistea somnului(ignorantei) pe neincetata si nelinistita sete de cunoastere, de a fadce bine, de a deveni OAMENI.

    RăspundețiȘtergere