vineri, 18 martie 2011

Traiasca Romania! Antonescu - Eroii nu mor niciodata


Secventa din filmul "Oglinda", de Sergiu Nicolaescu.
După prima salvă de foc, toţi cei patru s-au prăbuşit la pământ. Mareşalul s-a ridicat din nou în picioare, strigând grupului de execuţie: Mai trageţi, călăilor, căci nu sunteţi în stare să mă omorâţi aşa de uşor! . () Când au început salvele de foc, adevăraţii ostaşi români care păzeau închisoarea şi-au scos căştile, au făcut cruce şi toţi plângeau". - Cartea Alba a Securitatii.
"Istoria se scrie cu spada! Dacă știam să ne adaptăm la timp situației politice din Europa, nu pierdeam nimic. Dar nu ne-am adaptat la timp. Noi am făcut sentimentalism în politică, chiar când a fost vorba de apărarea vieții Neamului Românesc. Am făcut mereu sentimentalism pentru că suntem filofrancezi și am pierdut granițele Neamului Românesc pentru că am fost filoenglezi și am pierdut hotarele țării noastre!
Noi, filofrancezi! Dar nici nu știe țăranul ce este aceea. Nici nu i-a văzut în pictură măcar, nici pe francezi, nici pe englezi. Noi trebuie să fim filoromâni și să știm cum să ne putem apăra granițele!" - Din stenograma ședinței Consiliului de Miniştri, din septembrie 1941 (despre motivele depăşirii liniei Nistrului).

3 comentarii:

  1. Ehei,treaba asta care incepe cu filo.....i-a cam pierdut pe multi! ghizela

    RăspundețiȘtergere
  2. Si in razboaiele astea,e ca-n viata. Cu cat esti mai sulfa,cu atat ai de castigat.Sincer,eu nu-s mandra de Romania in Primul Razboi Mondial.Alina

    RăspundețiȘtergere
  3. Pacat, nici macar azi dupa atata timp nu-i sunt recunoscute importantele actiuni.

    RăspundețiȘtergere