vineri, 18 martie 2011

Eminescu



La zidirea Soarelui, se stie,
Cerul a muncit o vesnicie,
Noi, muncind întocmai, ne-am ales cu,
Ne-am ales cu domnul Eminescu.
Domnul cel de pasare maiastra,
Domnul cel de nemurirea noastra-Eminescu.

Suntem în cuvânt si-n toate,
Floare de latinitate
Sub un cer cu stele sudice!
De avem sau nu drepate,
De avem sau nu drepate,
Eminescu sa ne judece.

Mi-l fura, Doamne, adineauri
Pe înaltul domn cu tot cu lauri.
Ma uscam de dor, în piept cu plânsul,
Nu stiam ca dor mi-era de dânsul,
Nu stiam ca doina mi-o furara
Cu stravechea si frumoasa Tara- Eminescu.

Acum am si eu pe lume parte:
Pot îmbratisa maiastra-ti carte,
Stiu ca frate-mi esti si-mi esti parinte,
Acum nimeni nu mapoate minte.
Bine ai venit în casa noastra,
Neamule, tu, floare mea albastra-Eminescu.

Suntem în cuvânt si-n toate
Floare de latinitate,
Sub un cer cu stele sudice!
De avem sau nu dreptate,
De avem sau nu drepate, Eminescu sa ne judece!
de Grigore Vieru

5 comentarii:

  1. Daca ar putea sa ne judece Eminescu,pe multi ar trebui sa-i puna la zid!-sper sa scap,la toate examenele,eu l-am avut pe Eminescu..asa s-a intamplat,si nu regret! ghizela

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu pe Ana Blandiana...(care imi provoaca si acum reactii adeverse)Alina

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma intreb ce s-ar intampla daca la aceasta judecata a lui Eminescu i s-ar adauga cea a lui Vlad Tepes...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt prea optimistă dacă sper s-o apucăm ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Floare dacică, mai corect! Diana

    RăspundețiȘtergere